Sabtu, 16 Julai 2011

Malam Nisfu Syaaban


بِسْــــــــــــــــــــــمِ اﷲِارَّحْمَنِ ارَّحِيم

Assalamualikum...
Kepada para pembaca yang dirahmati Allah sekalian sebentar lagi kita akan temui malam nisfu Syaban.Pada bulan Syaaban ini lah tempat dimana kita mendidik diri kita dan meningkatkan lagi ibadah serta amalan kita kepada Allah Taala seta persediaa kita untuk melawan hawa nafsu dalam bulan Ramadhan nanti. Semoga semakin meningkat usia ni semakin meningkat ilmu, amalan ibadah kita kepada Allah Taala. Insyallah.

Dari Ibnu Majah dari Ali r.a. dari Nabi s.a.w. bersabda bermaksud, “Apabila tiba malam Nisfu Syaaban, lalu berqiyamullail pada malamnya, dan berpuasa di siangnya, maka sesungguhnya Allah swt turun ke langit dunia ketika matahari terbenam dan berfirman, “Adakah di sana orang yang memohon keampunan, lalu Aku mengampunkan dia? Adakah di sana orang yang memohon rezeki, lalu Aku memberi dia rezeki? Adakah di sana orang yang diberi ujian bala bencana, lalu Aku menyejahterakan dia? Adakah di sana … adakah di sana … ? sehingga terbit fajar”.

Semoga latihan-latihan yang kita lakukan bukan sahaja dilakukan pada bulan Ramadhan bahkan pada bulan yang lain-lain juga insyallah...(^_^)

3 ulasan:

http://2.bp.blogspot.com/_sYx8LhsF1y0/SRmNKeT5pdI/AAAAAAAAAiQ/5rtjrHOsuHg/s200/welcome_14.png