Jumaat, 18 Mac 2011

Wanita....



(gambar hiasan)

Harapan dan doaku, ku panjatkan pada Ilahi agar aku dipertemukan seorang insan yang bergelar suami yang dapat menemani ku bukan sahaja didunia bahkan jua diakhirat kelak. Serta dapat membimbing dan mengajakku untuk mencari Redho Allah Yang Maha Esa.

Seorang wanita yang nampak luaranya lemah akan di hormati sekiranya wanita itu tegas dan tetap pendirian dan bijak mengurus diri dan keluarga yang dijaganya. Wanita yang luarannya lembut dan diperkasa keteguhan iman didalam jiwanya menjadikan dia seorang wanita yang bukan sahaja cantik luaran bahkan dalamnanya Insyallah.

Wanita yag anggun juga akan nampak lebih cantik sekiranaya dia pertambahkan ilmu dihati dan mindanya serta dapat menjadikan dirinya lebih kuat dan tabah dengan setiap dugaan yang datang...
Wanita yang menjaga tutur kata, tingkahlakunya, menundukan pandangannya dan dapat membimbing diri sendiri dan orang disekelilingnya ke arah kedhoan Allah.

Kebahagiaan yang diharapkan hanyalah dari Allah, sentiasa bersyukur dan redho setiap apa yang telah diusahakan dan bertawakal setelah usaha diikhtiarkan. Menghormati kedua ibu dan ayah,sentiasa patuh dengan perintah Allah dan taat kepada kedua ibu bapa.

Al-Quran dan Hadith sebagai panduan hidup. Apabila dia jatuh atau ditimpa sesuatu sentiasa berfikir dan menerima sesungguhnya banyak hikmah disebalik apa yang telah ditakdiran pada dirinya.

Kebahagian yang dicari hanyalah pada yang Esa, tiada lagi cinta manusia yang banyak tipu daya dan janji manusia yang tiada jaminannya dan hanyalah sia-sia belaka. Sesuatu yang berlaku jadikan iktibar dan pengajaran agar kita tidak melakukan kesilapan yang sama pada masa hadapan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

http://2.bp.blogspot.com/_sYx8LhsF1y0/SRmNKeT5pdI/AAAAAAAAAiQ/5rtjrHOsuHg/s200/welcome_14.png